Δημήτρης Σακκάς: Η “Μαύρη Παρασκευή” έφυγε… μαζί με τα πορτοφόλια των καταναλωτών!

Υστερόγραφα Team
Posted on November 25, 2017, 11:16 am

 

Του Δημήτρη Σακκά

Πρωτοετής φοιτητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

 

 

Η πολυσυζητημένη και πολυπόθητη για πολλούς Black Friday πέρασε, για ακόμα μια χρονιά, και λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή του κόσμου, φαίνεται ότι, χρόνο με το χρόνο γίνεται αγαπημένη συνήθεια κάθε Έλληνα! Τι είναι όμως αυτή η γιορτή του καταναλωτισμού και από πού προήλθε;

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις των επιχειρήσεων ήταν χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία ∙ με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε, λοιπόν, η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη μέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένα κέρδη, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.. Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 δόθηκε στον όρο ένας θετικός χαρακτήρας, και έκτοτε η «Black Friday» σηματοδότησε την Παρασκευή μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών», μια ημέρα που τα καταστήματα της Αμερικής περιμένουν όλο τον χρόνο, διότι καταγράφουν υπέρογκα κέρδη.

Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα που προσπαθεί μέσω της μέρας αυτής να αναζωογονήσει τη, διαλυμένη κατά τα άλλα, αγορά της.

Σήμερα, λοιπόν, καταστηματάρχες και καταναλωτές βγήκαν κερδισμένοι, οι μεν κάνοντας έναν πολύ ψηλό τζίρο και οι δε αγοράζοντας προϊόντα που χρειάζονταν, σε πολύ χαμηλότερες τιμές από οποιαδήποτε άλλη μέρα. Η γιορτή του καταναλωτισμού, η γιορτή της προώθησης, ή για άλλους η γιορτή των ευκαιριών πέρασε και φέτος, αφήνοντας σε όλους μια γλυκιά αίσθηση. Και ένα… άδειο πορτοφόλι.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Υστερόγραφα Team

Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων… κάνει παιχνίδι