Η κοινή… κουταμάρα των δημοσκοπήσεων (από την Ελλάδα ως τις ΗΠΑ)

Μαρίκα Λυσιάνθη
Posted on November 10, 2016, 8:50 am
screen-shot-2016-11-10-at-7-48-19-am

Και να θέλεις να μην σχολιάσεις… δεν μπορείς. Η παταγώδης αποτυχία των δημοσκοπήσεων στις ΗΠΑ, με την εκλογή Τραμπ να… κλείνει σπίτια (δημοσκόπων), ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα της γκάφας που χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια την απόπειρα καταγραφής των προθέσεων της κοινής γνώμης. Από την Αμερική… μέχρι την Ελλάδα.

Το παράδειγμα του Brexit ήταν πολύ εκκωφαντικό, για να μην θυμηθούμε τα δικά μας, όχι μόνο στο δημοψήφισμα του Ιουλίου του 2015, αλλά και σε εκλογές… πριν και μετά από εκείνο το σημείο καμπής.

Στα χρόνια της κρίσης, οι κοινωνίες έχουν διαφοροποιηθεί στον πυρήνα της ψυχολογίας με την οποία προσεγγίζουν την καθημερινότητά τους. Και αποστρέφονται ο, τιδήποτε “συστημικό” υπάρχει και κινείται γύρω τους. Με τις δημοσκοπήσεις να έχουν κεντρικό ρόλο ως… αιτία του κακού.

Οι πολίτες συνειδητά ψεύδονται και επιχειρούν να αποπροσανατολίσουν τους δημοσκόπους. Θεωρώντας τους μέρος του προβλήματος που οι ίδιοι οι πολίτες καλούνται να διαχειριστούν και να υπερβούν σήμερα.

Οι δε δημοσκόποι από την πλευρά τους, αδυνατούν να κατανοήσουν και να αποδεχτούν την παραπάνω πραγματικότητα, δεν προχωρούν σε ουσιαστική εξέλιξη των μοντέλων και της μεθοδολογίας που χρησιμοποιούν, και κάπως έτσι… προσγειώνονται απότομα από τα αποτελέσματα των εκλογικών αναμετρήσεων.

Η αλήθεια ωστόσο… είναι εκεί έξω. Και όσο οι πολιτικοί εμπιστεύονται τις δημοσκοπήσεις, αντί να την αναζητούν, τόσο θα βρίσκονται αντιμέτωποι με δυσάρεστες για τους ίδιους εκπλήξεις. Και θα αναρωτιούνται τι συνέβη, κάθε φορά.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Μαρίκα Λυσιάνθη
Η Μαρίκα Λυσιάνθη είναι ψυχολόγος