Η Ιλιάδα Κοθρά, δημιουργός των “ζωντανών καρτ ποστάλ”, μιλάει στα “Υστερόγραφα”

Αθηνά Κοροβέση
Posted on September 20, 2017, 10:37 am

 

[email protected]

 

Ιλιάδα – Ευαγγελία Κοθρά. Αν και έχει δύο ονόματα, το πρώτο είναι εκ των πραγμάτων, το σημείο αναφορά της. Είναι μάλιστα από εκείνες τις περιπτώσεις, που το όνομα παίζει με έναν μεταφυσικό ρόλο, καθοριστική σημασία στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του προσώπου που το φέρει.

Έτσι και η Ιλιάδα Κοθρά. Μία σπάνια γυναίκα, όπως ακριβώς και το όνομά της.

Ως γνωστόν, στην “Ιλιάδα” ο Οδυσσέας παρουσιάζεται από τον Όμηρο ως ανδρείος πολεμιστής, συνετός βασιλιάς και πολυμήχανος αρχηγός.

Επιχειρώντας μία (αναπόφευκτη) διασύνδεση του ονόματός της κ. Κοθρά με το ομηρικό έπος, θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε ως μία “πολυμήχανη”, αλλά και “εργασιομανή” γυναίκα, η οποία με έναν μαγικό τρόπο, εμπλέκει στη καθημερινότητά της μία πληθώρα δημιουργικών καταστάσεων, με ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Η Ιλιάδα Κοθρά ασχολείται επαγγελματικά με τον χώρο των επιχειρήσεων. Με σπουδές στο μάρκετινγκ, τη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, τη φωτογραφία και την υποκριτική, έχει καλλιεργήσει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επαγγελματική πορεία, η οποία συνεχώς εμπλουτίζεται.

Έχοντας δουλέψει σε πολλές εταιρείες στον τομέα των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, το 2012 μαζί με την ομάδα της, δημιούργησε την πλατφόρμα www.living-postcards.com. Μία ιστοσελίδα που έχει ως στόχο την προώθηση στο εξωτερικό, της ομορφιάς της Ελλάδας, εν καιρώ κρίσης. Και η οποία, όχι μόνο άντεξε, αλλά κατάφερε να εδραιώσει το “brand name” της, ακόμα και εκτός συνόρων.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της επιβίωσης και της συνεχούς “μεγέθυνσης” της Living Postcards, θα μπορούσε να εντοπιστεί στην αυθεντικότητα της ιδέας της Ιλιάδας Κοθρά. Της “πολυμήχανης” Ιλιάδας, που είχε την ιδέα της δημιουργίας… “ζωντανών” καρτ ποστάλ. Για να διαφημίσει την Ελλάδα στο εξωτερικό. Και να συμβάλλει έτσι, με την δική της οπτική γωνία, στην προσπάθεια καταπολέμησης του αισθήματος περιθωριοποίησης της χώρας μας.

Χρησιμοποίησε επομένως το δικό της συγκριτικό πλεονέκτημα ιδεών προς ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος της χώρας μας. Που δεν είναι άλλο, από τις μαγευτικές ομορφιές της Ελλάδας. Οι οποίες εντοπίζονται σε όλες της πτυχές της καθημερινότητας. Από το άψυχο… έως το έμψυχο υλικό. Από τα τοπία… μέχρι τους ανθρώπους. Στους οποίους η Ιλιάδα Κοθρά εστιάζει ολόκληρη τη ρητορική της.

Επενδύοντας στις ανθρώπινες σχέσεις, στην ουσιαστική συναναστροφή με τους συμπολίτες της, η Ιλιάδα Κοθρά αποτελεί μία απόλυτα ανθρώπινη “φωνή λογικής”, πλημμυρισμένη από αισιοδοξία. Κάτι που αδιαμφισβήτητα ανακαλύπτει κανείς όταν βρίσκεται δίπλα της. Ωστόσο αυτά τα συναισθήματά της “ταξιδεύουν” και μπορούν να αγγίξουν ακόμα και κάποιον που δεν έχει τη δυνατότητα να τη συναντήσει από κοντά. Καθώς η Ιλιάδα Κοθρά αρθρογραφεί. Τα προσωπικά της μέσα κοινωνικής δικτύωσης μάλιστα είναι ο “καθρέφτης της ψυχής της”, στον οποίο εκμυστηρεύεται πολλές από τις πολύ στοχευμένες σκέψεις της.

Όπως θα κάνει και με τη συνέντευξη που ακολουθεί παρακάτω στα Υστερόγραφα. Ξεδιπλώνοντας τις πτυχές του χαρακτήρα της, αλλά και των επαγγελματικών της βημάτων. Που όπως είπαμε, σκορπούν αισιοδοξία. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με την αστείρευτη ενέργεια που αποπνέει και η ίδια. Πάμε λοιπόν να διαβάσουμε τις απαντήσεις που μας έδωσε.

– Living Postcards λοιπόν. Ή αλλιώς… “ζωντανές καρτ ποστάλ”. Ένα εξαιρετικά πρωτότυπο όνομα, αλλά και επιχειρηματικό σενάριο. Θα ήθελα να μας περιγράψετε τη “διαδρομή ζωής” της εταιρείας σας. Από τη γέννηση αυτής της ιδέας, μέχρι την πορεία της έως και σήμερα.

 

Το όλο concept ξεκίνησε ως μία δική μου ανάγκη να δώσω το στίγμα ότι η Ελλάδα, ακόμα και μέσα στην κρίση, είχε δύναμη και ανθρώπους με όραμα και πολλά όνειρα. Είχε εκείνους τους ανθρώπους που ήθελαν να αλλάξουν τις ζωές τους και να αφήσουν το δικό τους στίγμα στον επαγγελματικό χώρο. Και ευτυχώς ήταν -και είναι- πολλοί. Το όνομα οραματιζόταν ακριβώς αυτό, την ”ζωντάνια” μιας χώρας και το ”νέο της πρόσωπο”. Σιγά σιγά δημιουργήθηκε μια τεράστια database γεμάτη προϊόντα, ξενοδοχεία, καλλιτέχνες, μόδα και design. Ήρθαν κι άλλοι άνθρωποι κοντά μου, γίναμε πολλοί και προχωράμε.

 

– Ποιό είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται η Living Postcards; Aντιστρόφως, πώς θα μπορούσε ένας ενδιαφερόμενος πολίτης να σας προσεγγίσει, στην περίπτωση που επιθυμεί να συνεργαστεί μαζί σας, ώστε να σας βοηθήσει στην προσπάθειά σας για ανάδειξη της ομορφιάς της Ελλάδας προς το εξωτερικό;

 

Σε όλους όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για τα ωραία πράγματα που δημιουργούνται καθημερινά στην χώρα αλλά κι όπου υπάρχει το ελληνικό στοιχείο. Πρόσφατα, σε συνεργασία με το ”Money Show”, κάναμε ένα δυναμικό press event στην Νέα Υόρκη -το 10ό μας- καλώντας τους εκεί επιτυχημένους Έλληνες να μιλήσουν για το όραμα που τους έκανε να περάσουν τον Ατλαντικό και να το κάνουν πράξη. Άρα το κοινό μας είναι από παντού, και απευθυνόμαστε παντού και εμείς με την σειρά μας. Μας προσεγγίζουν πολλοί μέσω mails, tweets, και Linkedin. Ευτυχώς παίρνουμε feedback από διάφορα μέρη και διαφορετικούς συνεργάτες.

 

– Εκτός από δυναμική επαγγελματίας στον χώρο των επιχειρήσεων, έχετε έντονη κοινωνική παρουσία. Αρθρογραφείτε και πραγματοποιείτε βαθυστόχαστες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που άπτονται σημαντικών κοινωνικών ζητημάτων και αγγίζουν την ψυχή του εκάστοτε αναγνώστη. Θα ήθελα να αναφέρετε ενδεικτικά τα κοινωνικά ζητήματα που σας απασχολούν εντόνως, επιχειρώντας αν θέλετε, ένα μικρό δείγμα της κοινωνικής, διαδικτυακής σας παρουσίας.

 

Δυστυχώς είναι πολλά. Ζούμε αρκετά παράλογες εποχές και θέματα όπως το bullying, οι κοινωνικές ανισότητες αλλά και το κίνημα των απανταχού haters, κάνουν θραύση. Χαίρομαι που θεωρείτε πως πολλά από τα γραφόμενα ”αγγίζουν την ψυχή του εκάστοτε αναγνώστη”. Το θέμα είναι, φτάνει αυτό; Έχω την έντονη πεποίθηση ότι διαβάζουμε και κοινοποιούμε με πάθος ό,τι μας αρέσει αλλά μένουμε στην ”κοινοποίηση”. Αντιθέτως βέβαια, θα μπορούσε το διαδίκτυο να αλλάξει ριζικά πολλά πράγματα, και σε αρκετές περιπτώσεις -για να είμαστε δίκαιοι- το έχει κάνει. Αλλά έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε όλοι μας.

 

– Παίρνοντας τη σκυτάλη από την παραπάνω απάντησή σας, γνωρίζω ότι δείχνετε μία ιδιαίτερη ευαισθησία σε ζητήματα ισότητας των φύλων. Και για να το γενικεύσω, καταλαβαίνω ότι είστε υπέρμαχος της έννοιας της δικαιοσύνης, σε κάθε έκφανσή της. Στη σημερινή εποχή, στην Ελλάδα που με δειλά βήματα προσπαθεί να ξεφύγει από το μνημονιακό παρελθόν και παρόν της, ποιές αδικίες θεωρείτε ότι ενυπάρχουν ακόμα στην ελληνική κοινωνία; Kαι από ποιές εξ αυτών δεν θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε ποτέ, πιστεύετε, στο πλαίσιο μιας γενικότερης νοοτροπίας;

 

Η γενικότερη νοοτροπία του βολέματος, του ”ωχαδερφισμού” και το ”δεν είναι δική μου δουλειά” είναι τα βασικά αγκάθια θεωρώ της καθημερινότητας. Υπάρχουν όμως κοινωνίες όπου συντελούνται τεράστιες κοινωνικές αδικίες, ειδικά στο θέμα της ισότητας, οπότε μάλλον θα ήμουν υπερβολική να σας πω για τις ελληνικές. Αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στα νέα παιδιά, στη νεολαία γενικά. Είμαι σίγουρη πως μόνο εκείνοι θα κάνουν την μεγάλη διαφορά και φυσικά όσοι νιώθουν ”νέοι και δημιουργικοί” μέσα τους.

– Έχοντας ψυχολογήσει την παγκόσμια αγορά, κατά βάση μέσω της δικής σας προσπάθειας για διαφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό, θα ήθελα να μας πείτε, πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαμε συλλογικά να προωθήσουμε την εικόνα μας σε κλίμακα υφηλίου; Kαθώς, και ποιά είναι τα όποια λάθη μας σε κάθε προσπάθεια προώθησης;

 

Η νοοτροπία της κατσίκας -ή το φλαμίνγκο για να αστειευτώ- του γείτονα που πρέπει να πεθάνει είναι το μεγαλύτερο λάθος. Μια φυλή που ακόμα την χαρακτηρίζει -όχι τόσο όσο παλιά ευτυχώς- αυτή η σκέψη στα πράγματα. Γίνονται πολλές κινήσεις με σκοπό την διαφήμιση της χώρας, μόνο που τα περισσότερα από αυτά είναι από ιδιώτες και ανθρώπους με ”μεράκι”. Θα σας διηγηθώ κάτι πολύ πρόσφατο που μου συνέβη. Σε meeting με νέο συνεργάτη σχετικά με το Living Postcards Project ερωτήθηκα το εξής: ”Γιατί παλεύετε να υποστηρίξετε την Ελλάδα; Είστε υπάλληλος του Υπουργείου Τουρισμού;”

 

– Αδιαμφισβήτητα, ο τουρισμός αποτελεί το συγκριτικό μας πλεονέκτημα ως χώρα. Ποιά μέρη της Ελλάδας έχει τύχει να προβληθούν περισσότερο και να αποκτήσουν παγκόσμια απήχηση μέσω της Living Postcards;

 

Αυτά που δεν προβάλλονται και ειδικά οι χειμερινοί προορισμοί. Εκεί είναι η μεγάλη ανάγκη. Φυσικά αυτό πρέπει να το καταλάβουν πρωτίστως οι επιχειρηματίες και οι τοπικοί φορείς κάθε τέτοιου προορισμού. Πρέπει ο Έλληνας να μην είναι ο μοναδικός πελάτης ενός καταλύματος κάποιου γραφικού χωριού, ούτε ο ξένος ταξιδιώτης να επισκέπτεται την Ελλάδα μόνο καλοκαίρι. Εμείς με την ενότητα ”Greek back mountain” θέλαμε να στηρίξουμε ακριβώς αυτό. Tα ξενοδοχεία στα τόσα όμορφά μας χωριά.

 

– Πηγαίνοντας σε λίγο πιο προσωπικό επίπεδο, έχετε ασχοληθεί με την υποκριτική. Έχετε μάλιστα σπουδάσει σε δραματική σχολή και συμμετάσχει σε παραστάσεις στο θέατρο. Ωστόσο, ο χώρος που σας κέρδισε ήταν εκείνος των επιχειρήσεων. Γυρνώντας πίσω το χρόνο, θα επιλέγατε να συνεχίστε την πορεία σας στον χώρο της υποκριτικής;

 

Ποτέ δεν άφησα το θέατρο. Εκείνο με άφησε γιατί κατάλαβε πως δεν θα του ήμουνα 100% αφοσιωμένη. Δεν μπορώ να σας απαντήσω, δεν ξέρω τι θα επέλεγα, αλλά σίγουρα δεν χάνω ποτέ καμιά παράσταση. Ειλικρινά.

 

– Μία άλλη σας αγάπη είναι η φωτογραφία. Στην οποία έχετε επίσης επενδύσει μέσω των σπουδών σας. Σε επαγγελματικό επίπεδο, συνέβαλε προφανώς στο να σας εμφυσήσει την αγάπη για το συνολικό σενάριο της Living Postcards. Στις προσωπικές σας στιγμές ωστόσο, αυτή η αγάπη επανεμφανίζεται; Kαι αν ναι, εσείς τί προτιμάτε να φωτογραφίζετε στην καθημερινότητά σας;

 

Είστε το πρώτο άτομο που το παρατηρεί. Ναι, η εικόνα, είναι για μένα δεμένη με το σενάριο της πλατφόρμας, και στην ομάδα μας είμαστε αρκετά απαιτητικοί με την έννοια της αισθητικής και με το πως βγαίνει προς τα έξω φωτογραφικά οτιδήποτε ανεβάζουμε ή με ό,τι μας στέλνουνε. Εγώ πάλι προτιμώ να φωτογραφίζω ανθρώπους. Οι άνθρωποι είναι οι ίδιοι μια ιστορία μοναδική. Μαγική.

 

– Κλείνοντας δεν θα μπορούσα να μην σας κάνω τις ακόλουθες δύο ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με την Living Postcards. Ποια εικόνα-τοπίο θεωρείτε την πιο αντιπροσωπευτική για την απόλυτη διαφήμιση της χώρας μας στο εξωτερικό; Και δευτερευόντως, ποια θα ήταν αντίστοιχα εκείνη η “ζωντανή” καρτ ποστάλ που χαρακτηρίζει τη δική σας ψυχοσύνθεση;

 

Αν μπορούσα να φανταστώ μια εικόνα-τοπίο θα έφερνα στο νου μου ένα παιδί να παίζει αμέριμνο σε μια ερημική παραλία των Κυκλάδων. Θα την ονόμαζα ”Το ελληνικό μέλλον είναι μπλε”. Η δική μου καρτ ποστάλ είναι η εικόνα του σπιτιού μου στην Άνδρο. Χρώματα, μυρωδιές από σπιτικό φαγητό, λουλούδια και ηρεμία. Αυτό μόνο.

– Τέλος, πώς φαντάζεστε το μέλλον της Living Postcards; Έχετε επίσης, επιπλέον επιχειρηματικά σχέδια;

 

Ένα και βασικό. Να μοιράσουμε το ”ελληνικό φως” παντού μέσω πολλών ακόμα events και δικών μας pop-up stores.

 

Σας ευχαριστώ θερμά.

 

Φωτογραφία: Άρτεμις-Δήμητρα Κοροβέση

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Αθηνά Κοροβέση

Η Αθηνά Κοροβέση είναι διεθνολόγος. International Relations | MSc. in European Studies.