Η Ελλάδα που αντιστέκεται (και πάει… Μαλαισία)!

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 12, 2017, 5:30 am

Πέρυσι ήταν τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη από τη Θεσσαλονίκη που κατάφεραν να αφήσουν τον κόσμο άφωνο στο Όστιν του Τέξας, κατακτώντας την κορυφή στον διαγωνισμό F1 in Schools, επικρατώντας μεγάλων αντιπάλων απ’ όλη την υφήλιο. Επειδή, όμως, κάθε επιτυχία πρέπει να έχει και συνέχεια, στον φετινό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί από τις 22 έως τις 27 Σεπτεμβρίου στη Μαλαισία, η χώρα μας θα έχει τριπλή εκπροσώπηση.

Μία από τις ομάδες που θα ταξιδέψουν στη Μαλαισία για να συμμετάσχει στο φετινό F1 in Schools είναι η Omega Racing. Η ομάδα πήρε την πρόκριση μετά από 8 μήνες προετοιμασίας και μια σπουδαία εμφάνιση στους εθνικούς τελικούς που έγιναν τον περασμένο Απρίλιο στην Αθήνα. Η ομάδα αποτελείται από εννέα μαθητές του ιδιωτικού σχολείου «Εκπαιδευτική Αναγέννηση» όπου αυτή την περίοδο προετοιμάζεται πυρετωδώς για τους παγκόσμιους τελικούς με στόχο να ανταγωνιστεί επάξια τις δεκάδες ομάδες από 25 χώρες που θα λάβουν μέρος και να ανέβει στο βάθρο των νικητών.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές είναι οι Δημήτρης Μωραΐτης και Γιάννης Τούντας, υπεύθυνος προπονητής ο Στέλιος Αγορόπουλος και μέλη της οι Σπύρος Βουλουμάνος (αρχηγός), Θανάσης Ζαχαρόπουλος, Τάσος Ζουρδούμης, Γιώργος Κασσαβέτης, Αθηνά Πανταζή, Βασίλης Παπαγγελόπουλος, Γιάννης Τιμοθεάτος, Βασίλης Τσάδαρης και Γιάννης Φλωράς.

Ο διαγωνισμός F1 in Schools διεξάγεται εδώ και 12 χρόνια υπό την αιγίδα της Formula One και αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα προγράμματα S.T.E.M. Education ( Science, Technology, Engineering, Mathematics ) για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Φυσικές Επιστήμες, τις Νέες Τεχνολογίες, την Μηχανική, τα Μαθηματικά, το Marketing, τα Media και όχι μόνο. Κάθε ομάδα καλείται να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα αεροδυναμικό αμαξίδιο – μινιατούρα από πολυουρεθάνη, το οποίο κινείται με την πυροδότηση μιας αμπούλας πεπιεσμένου αέρα που προσαρμόζεται στο πίσω μέρος του. Το αμαξίδιο συναγωνίζεται σε αγώνες ταχύτητας τα αμαξίδια των άλλων ομάδων που συμμετέχουν στους αγώνες, πάνω σε μια μεταλλική ευθεία πίστα 25 μέτρων.

Εκτός από τον σχεδιασμό και την κατασκευή του αμαξιδίου, κάθε ομάδα πρέπει να καταρτίσει και να εκτελέσει ένα σύνθετο επιχειρησιακό πλάνο με συγκεκριμένες ενέργειες, προθεσμίες και κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των μελών της, για την εύρεση των απαιτούμενων πόρων μέσω χορηγιών, την προβολή της ομάδας στο διαδίκτυο και στα social media, την συμμετοχή σε εκδηλώσεις  που αφορούν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, την κατασκευή εκθεσιακού περιπτέρου για τον διαγωνισμό κ.α. Οι ομάδες αξιολογούνται από ειδικούς κριτές για το σύνολο των παραπάνω ενεργειών και η βαθμολογία τους προστίθεται στα αποτελέσματα των αγώνων ταχύτητας ώστε να προκύψουν οι τελικοί νικητές.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος