Η “ατελής διαδρομή” της Ντόρας…

Μαρίκα Λυσιάνθη
Posted on October 16, 2017, 2:55 pm

 

Της Μαρίκας Λυσιάνθη

Πολύ πριν η τοξική και απαράδεκτη Χίλαρι Κλίντον, επιχειρήσει να εκφράσει όλες εμάς, στην Ελλάδα είχαμε τη Ντόρα. Με επώνυμο βαρύ σαν Ιστορία, αλλά και με το μικρό όνομά της να γίνεται brand.

Σε αντίθεση με την “πιο τοξική πολιτικό του πλανήτη”, που κατάφερε να χάσει την Προεδρία των ΗΠΑ από έναν μισογύνη, η κόρη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη κατάφερε, πολύ νωρίς, να αφήσει ένα στίγμα περισσότερο έντονο από την κληρονομιά της.

Δεν ήταν απλώς η κόρη του Μητσοτάκη. Ούτε, αργότερα, η τραγική χήρα του Παύλου Μπακογιάννη. Ήταν κυρίως, η Ντόρα. Με την προσφώνηση να δείχνει οικειότητα, παρόλο που όποιος την παρακολουθούσε στο δημόσιο λόγο και τις εμφανίσεις της, δεν είχε καμία αμφιβολία. Ήταν “ο ελέφαντας στο δωμάτιο”.

Μπήκε στα παπούτσια της Μελίνας Μερκούρη, ως Υπουργός Πολιτισμού. Κέρδισε τη μονοεδρική της Ευρυτανίας, τιμώντας τη μνήμη του αίματος του μάρτυρα της Δημοκρατίας, Παύλου Μπακογιάννη. Σάρωσε στις εκλογές της Α’ Αθηνών, ξεπερνώντας την ιστορική διάκριση καραμανλικών-μητσοτακικών.

Έγινε η πρώτη γυναίκα Δήμαρχος Αθηναίων. Της ιστορικής πρωτεύουσας του δυτικού πολιτισμού. Έγινε η πρώτη γυναίκα Υπουργός Εξωτερικών. Στο πλευρό του Κώστα Καραμανλή, στα δύσκολα χρόνια της περιόδου 2004-2009.

Δεν κατάφερε ωστόσο να γίνει η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Ούτε η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός, εκλεγμένη από τον λαό, και όχι… ενδιάμεση και διορισμένη, όπως η Βασιλική Θάνου.

Υπό την έννοια αυτή, η διαδρομή της Ντόρας Μπακογιάννη κρίνεται ατελής. Ένα μελαγχολικό συμπέρασμα, όχι μονάχα για την ίδια, αλλά συνολικά για τη χώρα, η διαδρομή της οποίας στα χρόνια της μεγάλης κρίσης θα ήταν διαφορετική, αν η Ντόρα είχε κάνει και το “τελευταίο βήμα”.

Με τα “αν” φυσικά, η Ιστορία δεν… ξαναγράφεται. Στον απόηχο ωστόσο της ανακοίνωσης της εκ νέου υποψηφιότητάς της στην Α’ Αθηνών, 20 χρόνια μετά την πρώτη μάχη του 1996, και συγκρίνοντάς τη με το υπόλοιπο πολιτικό δυναμικό, μια ανεύθυνη και ασυγχώρητη παιδική χαρά, με παθολογική ψύχωση με την εικόνα, και παντελή άγνοια της ουσίας, το πλαίσιο σύγκρισης “η Ντόρα και οι… διασκεδαστές”, γίνεται πολύ πιο ευκρινές.

Δυστυχώς για όλους μας… Φυσικά, και για την ίδια.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Μαρίκα Λυσιάνθη

Η Μαρίκα Λυσιάνθη είναι ψυχολόγος