Ο ΔΟΛ, από την αίγλη του Λαμπράκη, στον ξεπεσμό του Ψυχάρη. Και στην παρακμή

Μαρίκα Λυσιάνθη
Posted on August 10, 2017, 1:20 pm

 

Screen-Shot-2016-07-01-at-9.53.26-AM

Από την αίγλη του Χρήστου Λαμπράκη, στον ξεπεσμό του ΔΟΛ επί Σταύρου Ψυχάρη… μισό τσιγάρο δρόμος. Η ιστορική διαδρομή του Συγκροτήματος στην πολιτική και μιντιακή πραγματικότητα υπήρξε με συνέπεια θυελλώδης. Με τις διακυμάνσεις της. Πάντοτε όμως σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αν ξεπεράσουμε τα… πολύ παλιά χρόνια, εκ των πραγμάτων θα πρέπει να σταθούμε στον Χρήστο Λαμπράκη. Τον φυσικό παρασκηνιακό ηγέτη μιας Ελλάδας που ζούσε ακόμη τον μύθο της, τις πρώτες δεκαετίες που ακολούθησαν τη Μεταπολίτευση και την ένταξη της χώρας στην ενιαία ευρωπαϊκή οικογένεια.

Όσοι τον γνώρισαν, μιλούν για άνθρωπο άλλης κουλτούρας και επιπέδου. Κάτι άλλωστε που φάνηκε και από το διαχρονικό όνειρό του να οικοδομήσει το Μέγαρο Μουσικής. Η φυσική υπεροχή κουλτούρας του Χρήστου Λαμπράκη, ήταν εμφανής και στον τρόπο με τον οποίο τα μίντια που επηρέαζε, ασκούσαν επιρροή στον δημόσιο βίο.

Είτε επρόκειτο για το “Βήμα”, στην κυριακάτικη και την ημερήσια έκδοσή του, είτε για τα “Νέα”, είτε για το Mega, είτε φυσικά για το Μέγαρο Μουσικής. Ο Χρήστος Λαμπράκης έδινε πάντοτε την προστιθέμενη αξία, που έστελνε το ηχηρό μήνυμα ότι στην Ελλάδα σεργιάνιζαν ακόμη μεγάλοι άνδρες.

Κάντε ένα γρήγορο ταξίδι στον χρόνο, και προσγειωθείτε στην τρέχουσα πραγματικότητα. Με τον ξεπεσμό του ΔΟΛ, και την κακή τύχη του Συγκροτήματος Λαμπράκη, που γνώρισε την κυκλοφοριακή συρρίκνωση και την αφυδάτωση της πολιτικής παρέμβασής του, στα χρόνια του Σταύρου Ψυχάρη, τότε που το πλοίο… έστριψε Κεντροδεξιά.

Το Mega διαλύθηκε, και πολύ δύσκολα θα επιστρέψει, το ημερήσιο “Βήμα” ανέστειλε προ ετών την έκδοσή του, ενώ τα “Νέα” και το “Βήμα της Κυριακής” κατέβασαν επίσης ρολά, μετά το τέλος εποχής, και εν αναμονή των επιλογών του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.

Τέτοιες στιγμές, η βαθιά… φιλοσοφία περισσεύει. Σμπαραλιάζεται στην εικόνα των εργαζομένων του ΔΟΛ που βγαίνουν στην ανεργία, με αβέβαιο μέλλον για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, εξαιτίας των δραματικών επιλογών των μοιραίων επιγόνων του Χρήστου Λαμπράκη.

Η εικονοποίηση ενός δραματικού τέλους εποχής.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Μαρίκα Λυσιάνθη

Η Μαρίκα Λυσιάνθη είναι ψυχολόγος